Mindfulnesstraining in Groningen

Werkelijk zien wat er is

Iedereen heeft tegenwoordig een goed gevuld en ‘bewogen’ leven. Een leven vol ervaringen, waar we vaak te snel aan voorbij gaan en waarin het soms moeilijk is om goed voor jezelf te zorgen. Mindfulness kan jou daarbij helpen.

Hoe ga je om met mooie momenten en hoe ga je om met situaties die lastig of pijnlijk zijn? En hoe kun je met zachtheid voor jezelf, het pad inslaan dat voor jou werkelijk klopt? Met het beoefenen van mindfulness kun je weer toegang krijgen tot het wezenlijke in jezelf en in de ander.

De kracht van mindfulness

Tijdens een mindfulnesstraining leer je om echt bewust te ervaren wat er is aan gevoelens, gedachten en ervaringen. Ieder oefent voor zich in begeleide meditaties en vervolgens delen we ervaringen in de groep. Ieder van jullie krijgt oefeningen mee voor thuis die goed in het alledaagse leven zijn toe te passen. Voor mij is die combinatie van eenvoud met diepgang dé grote kracht van mindfulness. Dat is namelijk het begin van alles. Als je werkelijk kunt zien wat er is, kan er iets in beweging komen. Mindfulness kan worden ingepast in individuele psychosociale therapie.

Mindfulnesstraining in een groep

Je bent van harte welkom om mee te doen aan een groepstraining Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR). Deze 8-weekse training is de basis van Mindfulness en ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn. De training bestaat uit negen avonden, waarvan één avond in stilte. We starten altijd met een persoonlijke intake om te kijken of en hoe Mindfulness op dit moment in je leven past. Tijdens de training krijg je informatie in een werkboek en audio-bestanden om thuis verder te oefenen.

MBSR groepstraining

Bij voldoende deelnemers start ik in 2023 weer een mindfulness groepstraining (MBSR).

Je bent welkom bij mij in de praktijk om een individuele Mindfulnesstraining te volgen. Dan gelden de tarieven zoals bij individuele psychosociale therapie

Deelnemers aan het woord

“Een mindfulnesstraining stond ver van me af. Ik ben er met enige scepsis ingegaan en het heeft me ontzettend verrast. Het heeft me geholpen mijn ongeduldigheid te temperen, meer tevredenheid te voelen en minder in de toekomst te leven.”

– Hessel (40)

“Door de mindfulnesstraining pik ik de signalen van mijn lijf veel eerder op dan vroeger. Bijvoorbeeld signalen als het niet zo goed met me gaat, of als ik over mijn eigen grenzen heen ga. Ik heb geleerd om met meer aandacht te leven en om gevoel bewuster te ervaren.”

– Willy (60)

Kennismaken?

Wil je samen kijken of mindfulness op dit moment goed voor jou is?

Stuur me een bericht en ik neem contact met je op voor een persoonlijk gesprek.